همسرم ، منم دوستت دارم

این ها یادداشت های منه . روزهای زندگی منه

همسرم ، منم دوستت دارم

این ها یادداشت های منه . روزهای زندگی منه

نظارت و کنترل بر امور یا .... ؟


علت اصلی نوشتن این مطلب مسئله ای بود که همکارم مطرح کرد و دیگر مسائل کوچک و بزرگی که اگه دقت کنید ، هر روز با اونها مواجه میشیم .

دیروز همکارم گفت : رفتم برای مسابقات بولینگ ثبت نام کنم ،‌ گفتند که باید حتماً متاهل باشی . ( همون همکارم که یکی دو ماه پیش از خانمش جدا شده بود ) و چون مجرد هستی اجازه ورود نداری . همکارم به مسئول اون باشگاه میگه : تو که خودت میدونی تا چند وقت پیش متاهل بودم ولی خوب الآن مجردم ،‌حالا چیکار باید بکنم ؟

اون طرف هم بهش گفته باشه ،‌حالا این یه بار بیا برو ولی از دفعه بعد دیگه اجازه ورود نداری .

گفت رفتم داخل ، یه خانمی اونجا بود که بهم گفت تنها اومدی ؟ گفتم : آره .بهش گفته : یه نامزدی ،‌یه دختری پیدا کن دستش رو بگیر بیار اینجا دیگه .

اصلاً دست یه بچه رو بگیر بیار .همکارم هم گفته آخه 10:30 شب کدوم بچه یا دختری رو زابه راه کنم بیارم ؟

در نهایت اون مسئول اصلیش بهش گفته از صفحه اول شناسنامه ات فتوکپی نداری ؟ که توش فقط عقدت ذکر شده .همون رو بیار یه کارت عضویت یک ساله بهت میدم دیگه هر دفعه برای ورود این دنگ و فنگ رو نداشته باشی .

آخه اون فردی که این  قانون رو برای باشگاهت تصویب کردی .با اینکارت جلو چیو می خوای بگیری ؟ می خوای فرد رومجبور به ازدواج کنی یا نه ، داری راه فریب کاری رو بهش یاد میدی ؟

می خوای محیط باشگاهت خانوادگی باشه ؟ می خوای فرهنگ سازی کنی ؟

یه مسئله دیگه ، مثلاً اشتراک همین ایننترنتهای پرسرعت .تو شهر شما نمی دونم به چه شکل هست ولی تو شهر من ، به غیر از ادارات دولتی که حسابشون جداست ، برای مصارف دیگه (‌مثل منازل و مغازه و ... ) فقط اشتراک 128 میدن . حالا اگه یه شرکت باشه که اونم باید آگهی تاسیس برای تایید ببره ،‌یا باید کارت دانشجویی داشته باشی یا معرفی نامه از نهادی که در آن مشغول به کار هستی ،‌می تونی سرعت بالای 128 هم بگیری . خوب من نوعی که نه صاحب شرکت هستم نه دانشجو ،‌ چه کنم ؟ تشریف می برم یه گواهی جعلی از شرکتم میگیرم مبنی بر اینکه اینجانب بعلت پاره ای کارهای تحقیقاتی نیاز به اینترنت با سرعت بالای 128 نیازمندم .

این معرفی نامه هم از کجا به ذهنمون رسیده ؟ خود مسئول شرکت مربوطه . که در جواب اینکه چه کنم با سرعت پائین اینترنت ،‌می گه یه نامه از شرکتت بیار ، همه چی حل ِ .

خوب بابا ،‌این اشتراک ماهیانه رو که همه می دن ،‌90 ٪ هم که رفتن از شرکت دوست و همسایه و فامیل نامه گرفتن ،‌خوب چرا بدون چون و چرا ،‌ این اشتراک رو ارائه نمی کنین ؟

آیا قصد نظارت دارین یا نه اسباب دورغگویی و ریا رو دارین آموزش می دین ؟

چرا روال جامعه این شده . از دوران دبیرستان با این مشکلات درگیر بودم .یادمه دبیرستان که بودیم یکی از هم کلاسی هام  تو مدرسه چادر می گذاشت ولی بیرون نه . همین باعث شده بود حساب ویژه ای روش بازکنن . ناظم مدرسه میومد میگفت : ازین خانم باید درس بگیرین و چه و چه .بعد ،  ما بعد از ظهر طرف رو تو خیابون بدون چادر میدیدم .حالا بیا ثابت کن که این خانم چادر نمیگذاره .

نمونه هایی ازین دست ، من یکی که زیاد سراغ دارم .کسایی که زمانی چوب خوب بودن اونها رو سرمون بود ،‌حالا که از درس و مدرسه و امتیازات دیگه خبری نیست ، چهره عوض کردن .

خوب اون کادر آموزشی مدرسه ما ،‌خواسته یا ناخواسته به ما یاد میداد برای رسیدن به اهدافتون ، ظاهرتون رو از باطنتون جدا کنید .این آموزش ریا کاری و دروغ نیست ؟

چه زمانی این مشکلات جامعه ما حل میشه ؟ ما که نتونستیم خودمون رو تو این روال حل کنیم ، امیدواریم مشکلات حل بشه .


دوستای خوب بلاگفاییم ، مثل مریم ( کلاسیک ) و مونا ( نوای سکوت ) من نمی تونم براتون نظر بگذارم .چند بار هم اومدم سر زدم ولی کد بخش نظرات نمیاد . نمی دونم مشکل از کجاست فقط خواستم بگم که بدونین به یادتون هستم

ساناز جونی ،‌ من برای تو هم نمی تونم نظر بذارم .ارتباطم باهاتون یه طرفه شده .


نظرات 14 + ارسال نظر
بهار (فرصت دوباره آفتاب) چهارشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:19 ب.ظ http://yegran,blogfa.com

هیییییییییی به این میگن کلاه شرعی...
بابای خدا بیامرزم رفته بود از بانک وام بگیره برای عملش گفته بودند برو فاکتور خرید لوازم خانگی بیار. اون هم می گفت چرا آخه منو به دروغگویی وامی دارید؟ من که دارم راستش رو میگم. بانکیه گفته بود قانون اینه! این وسط کی سود کرد؟ لوازم خانگی فروشه که برای یه فاکتور الکی 30 تومن گرفته بود. اه اه اه

خدا رحمت کنه پدر تو رو و همه اموات رو .آره بهار جون ،‌اینم یه مثال دیگه که تو گفتی . زیاده این حرفها . چرا لقمه رو دور سرمون می چرخونیم

ساناز چهارشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:46 ب.ظ http://yek-mosht-khatere.blogfa.com

سلام دوست خوبم.عزیزم فدای تو بشم.مرسی از دعات .فعلا که امتحان دادم اما خوب نتیجه اش که فعلا معلوم نیس

سلام .ایشالا نتیجه اش هم خوب میشه

ساناز چهارشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:47 ب.ظ http://yek-mosht-khatere.blogfa.com

این جماعت فقط با دروغ کار راه میندازن .اگه بخوای راستشو بگی برا ککار انجام نمیدن.واقعا نمیدونم به چی میخوان برسن

این خانه از بنیان ویران است .
معلومه با این دور نگی و ریا به کجا خواهیم رسید

فهیمه پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:49 ق.ظ http://jojofahim.blogfa.com

عزیزم این که چیزی نیست ، درگیر دریافت وام از یه موسسه مالی خصوصی ام ، واسه وام با اقساط 480 نامه از اداره با مبلغ حقوق دریافتی 1میلیون ازم میخان آخه باید به کی گفت ؟؟؟ منم مجبور شدم واسه اینکه امتیاز وامم از دست نره کلی با رئیس صحبت کنم و منت کشی و حتی تو یه برگه واسشون تعهد بدم که این جریان به اداره لطمه ای نمیزنه و ... و نامه رو ازشون بگیرم ، آخه یکی نیست به اینا بگه اگه نخواسته باشم وامو پرداخت کنم با حقوق 1 تومن هم پرداخت نمیکنم

آخه این حرص آدم رو بیشتر در میاره ، که بعنوام مثال من که دارم این دورغ رو می گم ،‌خودم میدونم . اونی که داره این دروغ رو ازم میشنوه ، اون هم می دونه . میمونه این وسط چند تا برگه که کاغذ بازیه و مفت هم نمی ارزه .فقط داریم دور خودمون می چرخیم ، فکر می کنیم چه خبره

ساراسارا(جاده زندگی ما از ایران تا.. پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:09 ق.ظ http://jadeyezendegima.blogfa.com/

این جا همه چیز مخفی کاریه

آخه چرا باید اینجوری باشه و تا کی ادامه داره ؟

کلاسیکـــــ پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:12 ب.ظ http://classiclife12.blogfa.com

سلام عزیزم
متاسفانه و صد متاسفانه خیلی مشکلاتی ازین قبیل هست


مرسی دوست خوب من که اطلاع دادی
دلیلشو نمیدونم ولی امیدوارم که مشکل نظر خواهیم رفع شده باشه حضورگرمتو احساس کنم

بله متاسفانه هست .
ایشالا ادرست بشه بیام بهت سر بزنم

ساناز پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:33 ب.ظ


بله همراهی میکنه جانانه.[نیشخند]
اره متوسط بود
مرسی عزیزم.الهی فدای تو عزیزم بشم که انقدر مهربونی
نمیدونم این بلاگفا چش شده

قربونت گلم

مامان علیرضا جمعه 20 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:47 ب.ظ http://mynicechild.niniweblog.com

سلام عزیزم
فقط میتونم بگم متاسفک برای خودم و جامعه ای که داره روز به روز بیشتر افول میکنه!

چیزهایی که به عینه می بینیم ولی دم نمی زنیم یا نمی تونیم بزنیم ؟

ساناز شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:15 ق.ظ http://yek-mosht-khatere.blogfa.com

سلام عزیزم.خوبی؟
واقعا خیلی بده تنها موندن.البته من عات دارم به تنهایی وقتی حمید رفته یونی اما خوب وقتی میبینم یونی نیست و رفت گشت و گذار قاطی میکنم
نمیگم نره ولی توقع داشتم 13 یا 14 ساعتی که بیرون بود یه زنگ بهم میزد
اصلا فامیل زیاد خوب نیست عزیزم
فعلا که قهریم
وای تو رو خدا کار عید رو نگو غصه ام گرفت دوباره

عزیز دلم . غصه نخور خوشگل من

ساناز شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:05 ق.ظ http://yek-mosht-khatere.blogfa.com

نه سخت گیر نشدیم .نسبت به قیمت ها جنس ها که رفته بالا کیفیتش اومده پایین.منم هنوز چیزی نخریدم.مشکل اینجاست که من همه لباسام برام گشاد شده و مجبورم لباس بخرم

واقعاً درست میگی .اجناس بی کیفیفیت ،‌قیمت های بالا

ساناز شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:07 ق.ظ http://yek-mosht-khatere.blogfa.com

مجبورم امروز اشتی کنم اخه اگه قهر باشم تعطیلی فردا زهرمارم میشه

آره عزیزم زود آشتی کن

ساناز شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:41 ق.ظ http://yek-mosht-khatere.blogfa.com

رزی خوب الان طلبکارم دیگه.باید هم بیاد.اما از کدوم حربه الان استفاده کنم؟

بهت میگم

لبخند بانو شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:21 ب.ظ http://labkhandam.blogsky.com/

واقعا روال زندگی جامعه ما همینجوری شده...نامه بیار فلان کار کن...و اون نامه هم چه جوریه؟ یا با پارتی بازی جور شده یا با دروغ یا با هزار تا ترفند دیگه...
می دونی رزماری خودشون دارن کاری می کنن که مردم به سمتی برن که اصلا انسانی نیست...خودشون مردم و مجبور می کنن برای پیشبرد اهدافشون به هزارتا کار رو بیارن...
آزادی جامعه ما باید به این باشه که راحت به اهداف و مقاصد مثبتت برسی با کمترین مانع... در صورتی که تو ایران آزادی رو فقط به بی حجابی تعبیر می کنن و آزادی سیاسی

بله .دقیقاً .مردم ما فقط درگیر روسری نگذاشتن و لباس باز پوشیدن و دیدم م ا ه و ا ر ه هستن . خودشون دارن گول میزنن .بدبختی ما از جاهای دیگه است.

زیتون شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:12 ب.ظ http://zatun.blogsky.com

سلام سپاسگزارم اما من رلت خرما را کپی پیست کردم ازشما گذاشتم
الان هم نظرت را به پست مذکورمنتقل کردم

سلام .اگه دقیقتر بخواهین بیشتر توضیح می دم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد